Všeobecné obchodné podmienky GRAFID,
s.r.o.
(ďalej len ako „všeobecné obchodné podmienky“)
Predávajúcim sa v zmysle týchto všeobecných nákupných podmienok označuje
spoločnosť GRAFID, s.r.o., so sídlom Pod Hájom 1090/63, 018 41 Dubnica nad
Váhom, IČO: 47 576 804, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín,
Oddiel: Sro, Vložka č.: 29739/R (ďalej len ako „predávajúci“).
Kontakty: info@grafid.sk
Zákaznícka linka: 0911 / 538 488
1. Tovar je možné vyberať
prehliadaním webovej stránky 0911 / 538 488 www.grafid.sk,
pomocou operátora na linke 02 / 6622 3344 (Po – Pia: 8:00 – 18:00) alebo v
našich kamenných obchodoch.
2. Pri objednávaní cez
internet uveďte, prosím, nasledujúce údaje:
o Ak nakupujete ako spotrebiteľ,
t.j. ako fyzická (súkromná) osoba, ktorá nekoná pri uzatváraní zmluvy na diaľku
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania,
uveďte meno a priezvisko, adresu. Súčasne uveďte Vaše telefónne číslo a e-mail.
o Ak nakupujete v súvislosti s Vašou
podnikateľskou činnosťou, uveďte tiež obchodné meno, IČO, DIČ, sídlo
(fakturačnú adresu) a dodaciu adresu, pokiaľ nie je zhodná s fakturačnou
adresou.
3. Po odoslaní objednávky bude
Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o
prijatí objednávky. Detaily objednávky a predpokladaný termín dodania tovaru až
ku kupujúcemu s vami dohodneme e-mailom. Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám
budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej
objednávky.
4. Predávajúci je povinný
splniť objednávku a dodať kupujúcemu tovar. Tovar obvykle expedujeme do 4
pracovných dní. Dodanie tovaru uskutočňujeme počas pracovných dní od 8:00 –
18:00, o presnom dni expedície a dodanie tovaru vás budeme informovať e-mailom.
5. V prípade, že tovar
doručuje zmluvný prepravca, dáva kupujúci predávajúcemu právo predať dopravcovi
nutné minimum osobných údajov pre bezproblémové doručenie tovaru (meno, adresa,
telefón).
6. Pri preberaní tovaru Vám
doručíme doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru
v prípade platby na dobierku. Daňový doklad s vyčíslením kúpnej ceny a DPH dostane
kupujúci e-mailom najneskôr do 14 dní od doručenia tovaru. Tovar sa považuje za
prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba
prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke
dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia,
okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
7. Predávajúci je oprávnený
odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak
výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu
alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci,
alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo
požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite
informovať kupujúceho.
8. Kupujúci je oprávnený aj
bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným
spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať
však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť predávajúcemu. Kupujúci
môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe
alebo emailom na adrese info@grafid.sk spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k
odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy. Ak
sa takto rozhodnete, zašlite nám spolu s tovarom Vami podpísané písomné
prehlásenie o odstúpení od zmluvy s uvedením Vášho mena a priezviska, Vašej
adresy, čísla objednávky, dátumu objednania a čísla účtu pre finančné
vysporiadanie.
9. Ak kupujúci odstúpi od
zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou,
od ktorej kupujúci odstúpil.
10. Kupujúci zašle tovar spolu s dokladom
o kúpe najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy späť na adresu GRAFID,
s.r.o., so sídlom Pod Hájom 1090/63, 018 41 Dubnica nad Váhom , prípadne
odovzdajte tovar osobne na predajni (výdajnom mieste). Kupujúci je odstúpením
od zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie,
nepoškodený, v originálnom obale a nepoužívaný. Odporúča sa tovar poistiť.
Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Po platnom odstúpení od zmluvy
predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne
uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane
nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť
kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako
je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými
nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil
kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 kalendárnych dní odo dňa,
keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej
zmluvy.
11. V prípade, že kupujúci odstúpi od
zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo
neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania
s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo
výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp.
predávajúci má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty
tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.
12. V prípade, že kupujúci odstúpi od
zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo
neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila
hodnota tovaru v skutočnej výške, náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v
súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované
podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu všeobecných
obchodných podmienok predávajúcemu uhradiť náhrady najviac vo výške rozdielu
medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy.
13. Predávajúci sa zaväzuje vrátiť
kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo
dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Predávajúci nie je
povinný vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný tovar pred tým, ako mu
bol tovar od kupujúceho spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie a pod.
doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru spolu s príslušenstvom
vrátane dokumentácie a pod. späť predávajúcemu.
14. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša
náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
15. V prípade, ak kupujúci nesplní
niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností podľa týchto Všeobecných
obchodných podmienok, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci
nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa týchto Všeobecných
obchodných podmienok kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených
s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
16. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy
predmetom ktorej je
a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného kupujúceho,
b) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu
akosti alebo skaze,
c) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý
nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a
ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
17. Kúpna cena tovaru Vám bude vždy
potvrdená v spresnení objednávky e-mailom. Kupujúci potvrdzuje, že bol
oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
18. Všetky ceny za tovar a služby a všetky
poplatky v internetovom obchode sú uvádzané v EUR.
19. Záručné podmienky sú upravené
reklamačným poriadkom.
20. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú
dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy
kupujúceho. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí
od prepravcu/kuriéra a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o
prevzatí tovaru.
Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra
alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto
prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar
kupujúci od kuriéra neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu
o prevzatí tovaru.
Reklamácie mechanického poškodenia tovaru
zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil kupujúci
pracovníkovi kuriérskej služby, nebudú predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie
z takejto reklamácie nebude kupujúcemu poskytnuté.
21. Kupujúci má právo zrušiť objednávku
bez udania dôvodu kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to prostredníctvom
elektronickej pošty alebo telefonicky. V prípade nedodania tovaru z dôvodu
vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby predávajúci bezodkladne
informuje kupujúceho o dôvode nedodania.
22. Body 8. až 16. týchto všeobecných
obchodných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa.
23. Osobné údaje a ich ochrana
23.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v
prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a
priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú
adresu.
23.2. Kupujúci resp. dotknutá osoba (ďalej ako
„kupujúci“ alebo „dotknutá osoba“) poskytuje osobné údaje predávajúcemu
dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a
ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže riadne plniť
zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom
spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné
vzťahy, identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo
prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, registrácia na
internetovom obchode www.grafid.sk, realizovanie marketingových aktivít, informácii o novinkách a akciových
ponukách.
Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na
marketingové účely na základe ich žiadosti resp. súhlasu dotknutej osoby v súlade
s Nariadením EP a Rady EU 2016/679.
Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas so spracúvaním osobných údajov na tento účel
pri objednaní tovaru prostredníctvom internetového obchodu www.grafid.sk, pri registrácii na internetovom obchode www.grafid.sk
alebo iným vhodným spôsobom. Dotknutá osoba vyjadruje
svoj súhlas zaškrtnutím príslušného políčka pri registrácii na internetovom
obchode www.grafid.sk,
aby predávajúci spracoval a uschovával jej osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko,
e-mailová adresa pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií
o novinkách a akciových ponukách a spracovával ich vo svojom informačnom
systéme.
23.4. Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu
čestne prehlasuje, že dáva súhlas v zmysle Nariadenia
EP a Rady EU 2016/679, aby predávajúci spracúval a uschovával jeho
osobné údaje v rozsahu podľa bodu 23.1. a to na účely uvedené v bode 23.2.
Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a
nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Súhlas so spracovaním
osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.
23.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné
údaje priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu, v sekcii
Moje nastavenia, ihneď po prihlásení.
23.6. Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude
získavať výlučne na účel uvedené v bode 23.2. týchto všeobecných obchodných
podmienok.
23.7. Predávajúci vyhlasuje, že zabezpečí, aby sa
osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na
ktorý boli zhromaždené.
24. Predávajúci si vyhradzuje právo na
zmenu týchto všeobecných nákupných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia
zmeny všeobecných nákupných podmienok je splnená umiestnením na internetovej
stránke www.dreamoffice.sk.
25. Na vzťahy neupravené týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene
a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo
veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku
26. Tieto všeobecné obchodné podmienky
nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
INFORMÁCIE O COOKIE
Čo sú súbory cookie?
Webové lokality pomocou súborov cookie poskytujú
používateľom možnosť osobného prispôsobenia a zhromažďujú v nich informácie o
používaní webovej lokality. Mnohé webové lokality používajú súbory cookie na
ukladanie informácií, vďaka ktorým je konzistentné používanie jednotlivých
častí lokality, napríklad nákupného košíka alebo prispôsobených stránok. Súbory
cookie môžu skvalitniť používanie dôveryhodných webových lokalít tým, že webová
lokalita uloží preferencie používateľa, alebo sa pri opakovanej návšteve
vynechá prihlásenie. Niektoré súbory cookie, napríklad súbory cookie reklamných
nadpisov, však môžu sledovať, ktoré lokality používateľ navštevuje, a tým
ohroziť ochranu osobných údajov.
Dajú sa blokovať súbory cookie?
Áno. Súbory cookie môžete blokovať, povoliť na
všetkých webových lokalitách alebo na vybraných webových lokalitách.
Je potrebné blokovať všetky súbory cookie?
Nie je to nevyhnutné. Zablokovaním všetkých súborov
cookie zlepšíte ochranu osobných údajov, ale môže to obmedziť použitie
niektorých webových lokalít.